Direktlänk till inlägg 22 januari 2021

Freedag

Av Liyana - 22 januari 2021 10:53

Äntligen är fredagen här och det märks för idag har jag något högre energinivå än vanligt.
Jag började dagen med att lämna på skola så klart, sen plockade jag ner tvätten och la in den i garderoberna, efter det städade jag barnens rum (behövdes verkligen) och sen ringde min SYV.

Jag har studerat den grundläggande kursen till undersköterska men kuggade i examinationen i medicin 1. Jag fick en rejäl blackout när jag satt där och skulle svara på frågorna, det var väldigt stressigt runt omkring mig och jag tror att det blev för mycket på en gång för mitt psyke där och då så hjärnan stängde av.
Därför behövde jag prata med SYV om omprövning, jag har försökt komma i kontakt med dem sedan 21 december och nu äntligen fick jag återkoppling.
Känns skönt att ha den biten överstökad och veta att jag fortfarande kan klara kursen.

Det som skrämmer mig lite är dock att när man gör omprövning på det sättet som jag ska så är det ett jättestort prov man får göra och det kan ta mellan 4 och 5 timmar, fick jag veta. . :O
Det känns lite kan man säga.. Men men.. Jag har bestämt mig för att få godkänt i alla ämnen och då får det väl bli så helt enkelt.

Jag kommer behöva köra KBT på mig själv och läsa, läsa och läsa men jag SKA fixa det för jag SKA läsa vidare och faktiskt bli något när jag blir stor :P


I alla fall, jag ska strax fortsätta med städningen och jag tänker att hallen får bli mitt nästa offer. Får försöka hinna så mycket som möjligt nu innan det är dags att hämta grabben i skolan. Så det gäller att lägga på ett kol. Men först ska jag ta mig en kopp kaffe och fylla på med lite extra energi.

Fridens liljor



 
 
Cim

Cim

22 januari 2021 17:37

Skojar du eller :O hur kan det bli ett så långt prov ? Måste va ett jätte stort då eller ?
Äh det klarar du galant !!!

http://www.min-me-och-jag.Bloggplatsen.se

Liyana

22 januari 2021 18:58

Nej jag är seriös.. Jag blev själv chockad ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liyana - 10 januari 2022 08:25

Jag är på väg hem efter nattpass, det har gått förvånansvärt bra faktiskt , jag känner mig ganska pigg trots att jag jobbat vaken natt från kl 19 igår och slutade kl 08 . Jag brukar annars vara väldigt seg framåt 6 tiden och under resan hem . Vi...

Av Liyana - 9 januari 2022 02:29

Jaha, så var ännu en dag förbi . Jag har kört lite uppvärmning för nattpass imorgon , därav det sena inlägget . Men nu är klockan 02:21 så jag känner nog att det är okej att sova nu . Jag får vakna tidigt så att jag blir trött och sover framåt ef...

Av Liyana - 8 januari 2022 09:43

Ja , jag somnade ganska fort igår som jag hoppats på och har sovit bra , ja lite för bra . Vaknade kl 9:06 och det var egentligen då jag skulle åkt till jobbet , försov mig alltså . Sommar är går pendeltåget varje halvtimme så jag kommer inte myck...

Av Liyana - 8 januari 2022 00:52

Det är inte illa att jag lyckas skriva 2 ggr på en dag ... eller ja vi kanske ska säga ett dygn istället . Det är dags för kvälls cigaretten och sedan krypa ner under täcket och hoppas på bättre sömn denna natt . Jag sov fruktansvärt dåligt inatt ...

Av Liyana - 7 januari 2022 20:45

Hej allesammans !  Tiden hinner gå väldigt långt mellan mina infall att blogga. Vi har till och med passerat jul och nyår. Även min födelsedag . (igår :P ) Helt otroligt. Det går fort... Jag köpte en dator till mig själv i present så kanske b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards