Alla inlägg under mars 2021

Av Liyana - 29 mars 2021 21:48

Så går även denna dag mot sitt slut.
Det blev ingen intervju idag, sonen har fått rosslig hosta och lite smått förkyld så vi fick skjuta upp mötet till på torsdag.

Det har varit en seg dag idag och jag har inte gjort någonting.
Har lagt mig nu och hoppas på att morgondagen inte blir lika seg.

Fridens liljor

Av Liyana - 28 mars 2021 19:44

Jag ligger på soffan och njuter av tystnaden och försöker stilla mina tankar.
Imorgon ska jag träffa en arbetsgivare som var intresserad av att eventuellt ge mig ett jobb. Det är som personlig assistent i Muskö.
Som vanligt blir jag så nervös inför sånt här och får ångest.
Det var så "bra" timing också.. Nu när vi börjat leta efter hus närmare mina hemtrakter och "O" är öppen för det och även jobb på andra ställen än sthlm som han varit i kontakt med.

Jag är kluven.. Och lite orolig för att börja jobba och sen plötsligt dyker ett hus upp och man ska flytta. Mestadels för brukarens skull om det skulle hända. Sen är det andra saker som får mina tankar att skena också.
Väldigt mycket som jag behöver reda ut både känslomässigt och praktiskt.

Men men... Jag ska vara glad i alla fall för att jag kanske får ett jobb. Dessutom heltid och tills vidare som jag länge velat.

Uff.. Jag får ta en sak i taget och se vart det leder mig. Det är bara så jobbigt när hjärnan tar över och spökar.

Hoppas ni har det bra där ute.

Fridens liljor

Av Liyana - 26 mars 2021 09:44

Hej hopp i vårsolen.
Det är konstigt detta med mig och bloggar, till en början går det superbra men sen blir det allt mindre och mindre.
Det är nästan exakt en månad sedan jag skrev något.
Vad har hänt under tiden?
Svaret är "inte mycket". Vi har varit i mina hemtrakter och hälsat på en gång under denna tid, och 2 ggr har vi varit på husvisning.
Vi har slutat leta efter större lägenhet och söker nu istället med ljus och lykta efter det "perfekta" huset. Det är inte lätt. Det finns många hus där ute med bra pris men att hitta det där rätta huset på rätt plats är svårare. Först tänkte vi se efter ett att hyra men nu är "O" ute efter att köpa istället.
Att hyra är väl inte helt uteslutet men fokus är riktat åt köp just nu. Det är lite spännande ibland. Vi får se hur det går. Med en stor skopa tålamod dyker det väl upp när tiden är rätt.

Annars händer inget speciellt som sagt.
Skönt att våren kommit nu så kanske man kan fylla dagarna med lite mer.

Fridens liljor

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards