Direktlänk till inlägg 30 april 2021

God morgon.

Av Liyana - 30 april 2021 06:51

Idag vaknade jag äntligen i god tid. Klockan 06:15 klev jag upp.
Den senaste tiden har jag varit sjukt trött och försovit mig typ varje dag.
Tror man är trött i huvudet just nu. Jag fick jobbet som jag tidigare nämnt och började "inskolning" den 19 april. Det är jättemycket information och nytt man ska lära sig. Mer än vad jag är van vid när jag tidigare jobbat, både som PA och på äldrevården.
Ibland känner jag mig helt lost och tänker att det här kommer jag aldrig klara av. En klump i magen.
Men som tur är så verkar det vara en fantastisk familj som själva tänker på att de också var nya på allt en gång i tiden och som själva kände den där rädslan att inte klara av det och klumpen i magen.
Och de är noga med att tala om det för oss nya och peppa oss, påminna oss om att det kommer att gå bra tillslut och att det är okej att fela i början och göra misstag för vi är alla människor.

Jag är fortfarande väldigt osäker och rädd för att glömma eller göra något fel men jag känner mig lite tryggare. Vi hade möte i onsdags och då pratades det en del om detta med osäkerhet och rädsla, att det är okej, det kommer att gå bra så småningom.
Vilket för min del och säkert de andra nya också, kändes bättre inombords.

Idag ska jag gå min 5e inskolningsdag och försöka göra lite mer av det jag är orolig för. Det är så man lär sig. Jag måste våga testa.

Förövrigt är det bra med oss alla i familjen, dottern har dock skadat armen och var hemma från skolan igår p.g.a det och samma blir det idag.

Jag ska jobba från 10 till 15:30 och efter det hoppas jag på att vi kan åka och hälsa på mina syskon i byn jag kommer ifrån, men det är 4 timmars bilresa så man får hoppas att sambon är pigg och orkar.

Fridens liljor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Liyana - 10 januari 2022 08:25

Jag är på väg hem efter nattpass, det har gått förvånansvärt bra faktiskt , jag känner mig ganska pigg trots att jag jobbat vaken natt från kl 19 igår och slutade kl 08 . Jag brukar annars vara väldigt seg framåt 6 tiden och under resan hem . Vi...

Av Liyana - 9 januari 2022 02:29

Jaha, så var ännu en dag förbi . Jag har kört lite uppvärmning för nattpass imorgon , därav det sena inlägget . Men nu är klockan 02:21 så jag känner nog att det är okej att sova nu . Jag får vakna tidigt så att jag blir trött och sover framåt ef...

Av Liyana - 8 januari 2022 09:43

Ja , jag somnade ganska fort igår som jag hoppats på och har sovit bra , ja lite för bra . Vaknade kl 9:06 och det var egentligen då jag skulle åkt till jobbet , försov mig alltså . Sommar är går pendeltåget varje halvtimme så jag kommer inte myck...

Av Liyana - 8 januari 2022 00:52

Det är inte illa att jag lyckas skriva 2 ggr på en dag ... eller ja vi kanske ska säga ett dygn istället . Det är dags för kvälls cigaretten och sedan krypa ner under täcket och hoppas på bättre sömn denna natt . Jag sov fruktansvärt dåligt inatt ...

Av Liyana - 7 januari 2022 20:45

Hej allesammans !  Tiden hinner gå väldigt långt mellan mina infall att blogga. Vi har till och med passerat jul och nyår. Även min födelsedag . (igår :P ) Helt otroligt. Det går fort... Jag köpte en dator till mig själv i present så kanske b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards