Alla inlägg den 15 januari 2021

Av Liyana - 15 januari 2021 15:51

Jag skojar inte nu när jag säger att detta fömodligen är 100:de gången jag gör en ny blogg här . 

Jag har skapat och tagit bort , skapat och tagit bort.... Jag vet inte varför det alltid blir så men jag ska försöka hålla denna . 


Ibland skriver jag mycket och varje dag , ibland kan det ta veckor till månader innan jag skirver igen. 

Med andra ord är jag ingen skicklig bloggare .   

- Men det får vara så helt enkelt. Oftast när jag skriver så gör jag det när jag på något sätt är upprörd och behöver ventilera .  Jag ska dock försöka att göra annorlunda med denna bloggen . Försöka!

 

Så vem är jag då ? Jo jag är en 2 barnsmamma bosatt i Nynäshamn . Jag har bott här i 1, 5 år. 
Jag är studerande och läser till undersköterska (Bas) , egentligen skulle jag varit klar med den utbildingen  och läst vidare inom psykiatri nu, men när jag hade examinationen i den sista kursen så stängde hjärnan av och jag kunde inte svara på i stort sett någonting.  Det blev en blackout helt enkelt . 

Därför väntar jag nu på att få göra en omprövning i den kursen. 


På fritiden umgås jag mest med familjen , och ja , det är ju bra nu i dessa corona-tider när det ändå är sådana restriktioner. Det blir ingen större förändring för min del , och jag lider inte av det som många andra gör.  
Jag är en riktig serieslukare och älskar att kolla på serier . Filmer är ockå något jag tycker om men det blir mest på helger som jag kollar på film , då tillsammans med familjen. Fredags- och lördagsmys ni vet.  

 Jag tycker även om att måla och håller på en hel del med "art for mindfullness" . Nu har jag dock haft en liten paus från det .

 Nyligen fick jag tillbaka mitt läs-intresse så jag läser en hel del också. Det var läsningen som ersatte målningen . 


Jag trodde inte att jag skulle finna mig sjölv sittandes och läsandes av böcker som inte är skolrelaterat igen fatiskt.

- Ja förutom när jag läser för barnen då , men plötsligt hände det och det är faktiskt riktigt skänt. 


Vad mer kan jag berätta för er ?  - Jag vet inte riktigt... Jag hoppas i alla fall att jag berättat tillräckligt för att man ska få sig en liten ide om vem jag är . 


Lämna gärna en kommentar och ha en fortsatt trevlig dag får man väl säga .


Fridens Liljor

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards