Alla inlägg den 17 januari 2021

Av Liyana - 17 januari 2021 15:33

Hej allihopa ! 

Jag ligger här i sängen med huvudvärk , dricker en kopp kaffe och kollar på "Inlåst". Jag känner mig ovanligt orkeslös idag . Mina barn sitter också här och tittar på youtube . 

"O" har åkt till Märsta för att hämta bilen som han åkte med dit igår. Han lämnade den där för att han köpte en ny därifrån. 

Han kommer nog hem om 1-2 timmar tidigast skulle jag tro. 


Det känns som att denna söndag kommer inehålla en hel del slappande. D.v.s om min huvudvärk nu inte försvinner mirakulöst under eftermiddagens gång för då tänkte jag kolla tvött-tid och försöka göra lite nytta även idag. 

Annars kommer jag nog inte göra många knop tyvärr.  


Jag får sån här huvudvärk till och från och när den väl kommer brukar den envist sitta kvar tills dagen efter , ibland kan det hålla i sig i 2 dagar. Alvedon och Ipren hjälper bara en kort stund så att försöka behandla den med det är ingen ide . Det som brukar funka bäst är sömn och varma duschar , men det är inte heller långvarigt tyvärr.  


Barnen har även idag varit ute en stund och åkt pulka och bob. Dottern har inte lika ont i käken som innan och det är ju skönt. Däremot tror jag att vi alla är ganska trötta idag men förövrigt är det bra . 


Fridens liljor 



Delar här en bild som jag tog igår , på utsikten från vår balkong   

 



Av Liyana - 17 januari 2021 00:41

God kväll/natt där ute.
I skrivandets stund ligger jag på sängen och väntar på att sambon ska komma in från bilen och göra sitt så att jag kan hoppa in i duschen. Känner mig lagom ofräsch efter dagens sysslor.
Som misstänkt blev det inget med att rensa förrådet idag.
Det blev för sent. Svägerskan blev kvar längre än planerat efter som sambon, vi kan kalla honom "O" , kom ganska sent tillbaka efter att ha varit i Märsta. Det är en bit från Nynäshamn om man säger så.
Därför stannade svägerskan lite längre så att de hann ses.
"O" försökte övertala henne att stanna över natten men det gick inte så bra. Hon tycker inte om att sova borta så vi följde henne ner till tåget och det kom att bli ganska intressant ska ni veta..
Man kan säga att mina skor förvandlades till skidor och jag halkade hela vägen ner för backen, tänkte under vägens glid att nu jäklar flyger jag nog omkull mer än en gång.
Men så var jag nästan nere och tänkte att fyfan jag klarade mig ändå, men precis när jag tänkt tanken så "kaboom"! Jag for omkull som aldrig förr! ?
Tappade andan några sekunder men garvade ändå på den lilla luft som var kvar.
Ja herregud ?, vilken syn det måste ha varit för de andra.
Det gick i alla fall bra så jag kände att jag väl kunde bjuda på det för alla som såg.

Skadeglädjen är den största glädjen har jag hört. ? Haha!!

Nä skämt å sido, nu är det dags för mig att studsa in i duschen strax. Tills jag skriver igen så får jag hoppas att ni av denna historia också får skratta lite. Det var synd att det inte filmades. ?

Fridens liljor

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards